2019 Sudamericano de Optimist, Algarrobo, Chile. © Matias Capizzano
SPRAWDŹ
B3

NEW MODEL B3

Cadet 3 (2)
2019 Sudamericano de Optimist, Algarrobo, Chile. © Matias Capizzano
Czy wiesz, że?
2019 Sudamericano de Optimist, Algarrobo, Chile. © Matias Capizzano
JSAIL 2.0 LINE
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

NASZE STORY

stworzone przez wiatr

JSAIL TO LUDZIE KOCHAJĄCY ŻEGLARSTWO OD POKOLEŃ. FIRMĘ STWORZYŁ OJCIEC I SYN CZESŁAW I MARIUSZ JUSZCZAK. JUSZCZAK SENIOR INTERESOWAŁ SIĘ ŻEGLARSTWEM PRZEZ WIĘKSZOŚĆ SWOJEGO ŻYCIA. MARIUSZ URODZIŁ SIĘ W ŻEGLARSKIEJ RODZINIE. JEGO PIERWSZYM TRENEREM ŻEGLARSKIM BYŁ JEGO OJCIEC. ŻEGLARSTWO MA WE KRWI, JAKO MAŁY CHŁOPIEC UCZYŁ SIĘ ŻEGLOWAĆ. W TYM OKRESIE W POLSCE PANOWAŁ CZAS PRZEMIAN. ŻEGLARSTWO W TEJ CZĘŚCI EUROPY, WYGLĄDAŁO BARDZO ODMIENNIE OD TEGO CO ZNAMY DZIŚ. BUDYNKI, SPRZĘT, PIENIĄDZE NA OBOZY, TRENINGI I WYJAZDY BYŁY Z KASY PAŃSTWOWEJ. BYŁA JEDNA CENTRALNA STOCZNIA DOSTARCZAJĄCA SPRZĘT, A TO OZNACZAŁO, ŻE NIE BYŁ ON NAJLEPSZY. JEŚLI KTOŚ MIAŁ CHOĆBY UŻYWANY ZACHODNI ŻAGIEL, JEGO WYNIKI ZNACZĄCO POPRAWIAŁY SIĘ, TEN WYMARZONY SPRZĘT BYŁ NIEMALŻE NIEOSIĄGALNY.

SZUKAJĄC POPRAWY WYNIKÓW SENIOR SPREZENTOWAŁ SYNOWI „TEORIĘ ŻEGLOWANIA” CZ. MARCHAJA ZNAKOMITEGO POLSKIEGO PIONIERA TYCH BADAŃ. WTEDY ZRODZIŁ SIĘ POMYSŁ SZYCIA ŻAGLI. NATURALNĄ KONSEKWENCJĄ TYCH POSZUKIWAŃ BYŁY STUDIA NA AWF GDAŃSK, KTÓRA TO UCZELNIA JAKO JEDNA Z DWÓCH W EUROPIE KSZTAŁCI STUDENTÓW NA KIERUNKU ”TRENER ŻEGLARSTWA” WTEDY TEŻ NASTĄPIŁY ZMIANY USTROJOWE, OKRES PRZEJŚCIOWY TO LATA KRYZYSU. PO UKOŃCZENIU STUDIÓW W 1989 ROKU RODZINA WSPÓLNIE REAKTYWOWAŁA KLUB I ROZPOCZĘŁA PRACĘ Z OPTIMISTEM. ŻEBY COŚ OSIĄGNĄĆ MUSIELIŚMY MIEĆ LEPSZY SPRZĘT, WTEDY TEŻ MARIUSZ WRÓCIŁ DO POMYSŁÓW SZYCIA ŻAGLI. BRAK BYŁO WSZYSTKIEGO, ŻEBY SOBIE UŚWIADOMIĆ SKALĘ PROBLEMÓW WYSTARCZY PRZYPOMNIEĆ, ŻE PENSJA WYNOSIŁA PO PRZELICZENIU 34 USD A MATERIAŁ KOSZTOWAŁ 8 USD/M. ZA PENSJĘ NIE MOŻNA BYŁO KUPIĆ MATERIAŁU NA JEDEN ŻAGIEL OPTIMISTA. POCZĄTKI BYŁY TRUDNE Z UWAGI NA TRUDNOŚCI Z POZYSKANIEM MATERIAŁÓW ORAZ MAŁO ZAAWANSOWANĄ TECHNOLOGIE. FIRMA UŻYWAŁA LOKALNEGO MATERIAŁU BARDZO SŁABEJ JAKOŚCI, PRZEZ KOLEJNE LATA POWOLI ZDOBYWANO DOŚWIADCZENIE I WYPOSAŻENIE ŻAGLOWNI. ZACZYNALIŚMY OD MASZYNY DOMOWEJ, STAREJ LUTOWNICY, DWÓCH PAR NOŻYCZEK I STOŁU DO PING-PONGA. W ROKU 1991 OFICJALNIE ZAREJESTROWANO FIRMĘ. WTEDY TEŻ POWSTAŁO LOGO: LITERA ‘JJ’ OD POCZĄTKU NAZWISKA, DWA KOLORY, OJCIEC I SYN. POWOLI FIRMA NABIERAŁA ROZPĘDU. W ROKU 2000 SYMBOLICZNIE POSTANOWILIŚMY WYKREOWAĆ NOWY ŻAGIEL, BYŁ TO DOBRY MOMENT NA NOWE OTWARCIE, OD TEGO CZASU UŻYWALIŚMY TYLKO NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI MATERIAŁÓW I OPRZYRZĄDOWANIA.

W 2000 ROKU NA BAZIE DOŚWIADCZEŃ TRENERSKICH I ŻAGLOMISTRZOWSKICH POWSTAŁ PROJEKT ŻAGLA CLASSIC. BYŁ TO JEDYNY ŻAGIEL CROSS CUT DESIGN NA RYNKU ZDOMINOWANYM PRZEZ ŻAGLE RADIAL CUT. FIRMA ZACZĘŁA SIĘ ROZWIJAĆ, ROZWIĄZANIA TECHNOLOGICZNE POZWOLIŁY NA PRODUKCJE ŻAGLI CORAZ LEPSZEJ JAKOŚCI. ŻAGIEL OKAZAŁ SIĘ FENOMENALNY I TRENOWANY PRZEZ NAS ZAWODNIK ZDOBYŁ NA NIM MIĘDZYNARODOWE MISTRZOSTWO POLSKIEGO STOWARZYSZENIA KLASY OPTIMIST. BYŁA TO DOBRA WRÓŻBA NA PRZYSZŁOŚĆ.

NIESTETY CZESŁAW NIE DOCZEKAŁ SUKCESÓW NASZYCH ŻAGLI, ZMARŁ W 2002. MIMO POCZĄTKOWEGO SUKCESU, BIZNES NIE RUSZYŁ SKOKOWO DO PRZODU, W ROKU 2003 ŻAGIEL WYSTARTOWAŁ Z MARNYM SKUTKIEM NA MISTRZOSTWACH EUROPY, BYŁ WTEDY JEDYNYM „JJ” NA TYCH REGATACH. ROK PÓŹNIEJ POLSCY ZAWODNICY WYSTARTOWALI NA MISTRZOSTWACH ŚWIATA CZTERECH Z NICH UŻYWAŁO JJ, NAJLEPSZY ZAJĄŁ CZWARTE MIEJSC. BYŁ TO WSPANIAŁY SUKCES. KONTYNUACJA SAGI ŻEGLARSKIEJ SPOCZĘŁA NA BARKACH MARCINA SYNA MARIUSZ, KTÓRY PRZEZ KOLEJNE LATAŁ BYŁ TESTEREM WSZYSTKICH MODELI. W ROZPROPAGOWANIU ŻAGLI POMÓGŁ NAM PRZYJACIEL Z CZASÓW STUDIÓW ZNAKOMITY TRENER ZIZI STANIUL. PROCOWAŁ ON Z ZAWODNIKAMI NIEMIECKIMI, DZIĘKI TEMU ŻAGLE ZOSTAŁY CIEPŁO PRZYJĘTE NA LOKALNYM RYNKU, JEGO TEAM BARDZO CZĘSTO STARTOWAŁ W POLSCE. W ROKU 2005 FIRMA PRZESTAWIŁA SIĘ Z RĘCZNEGO WYCINANIA PANELI NA WYCINANIE KOMPUTEROWE. BARDZO OBAWIALIŚMY SIĘ CZY DOBRZE ZOSTAŁ ZDGITALIZOWANY PROJEKT NASZEGO ŻAGLA. 

TESTEM MIAŁY BYĆ OSTATNIE ELIMINACJE DO MISTRZOSTW ŚWIATA I EUROPY, FIRMA PRZYGOTOWAŁA 4 SZTUKI ŻAGLI, JEDEN WYBRAŁA TINA LUTZ ÓWCZESNA NAJLEPSZA ZAWODNICZKA NIEMIECKA. NA WODZIE ŻAGLE OBSERWOWALI MARIUSZ I ANNA. DO DZIŚ PAMIĘTAJĄ UŚMIECH TINY KTÓRA WYGRAŁA SWOJA GRUPĘ. UKORONOWANIEM TEGO BYŁO PIERWSZE NASZE MISTRZOSTWO ŚWIATA ZDOBYTE PRZEZ TINE W 2005 ROKU.

ZAKUP KOLEJNYCH MASZYN, URZĄDZEŃ ORAZ ZAAWANSOWANYCH NARZĘDZI POMIAROWYCH 3D POZWOLIŁ OPRACOWAĆ KOLEJNE MODELE ŻAGLI DO OPTIMISTA I ORAZ INNYCH KLAS. TAK OTO POWSTAŁ MODEL BLUE 2006, JEDNOCZEŚNIE MODEL CLASSIC ZMIENIŁ NAZWĘ NA RED DLA ŁATWIEJSZEJ IDENTYFIKACJI. DWA LATA PÓŹNIEJ ZOSTAŁ OPRACOWANY PROJEKT MODELU GREEN, KTÓRY BYŁ DOPRACOWYWANY WRAZ Z NAJLEPSZYMI ZAWODNIKAMI I TRENERAMI NA ŚWIECIE. W 2011 ROKU WYCHODZĄC NAPRZECIW OCZEKIWANIOM NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCYCH ZAWODNIKÓW POWSTAŁ MODEL BLACK.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O LINII CLASSIC

OBECNIE ŻAGLOMISTRZOWSKĄ PASJE KONTYNUUJE MARIUSZ Z SYNEM MARCINEM, KTÓRY OD MAŁEGO CHŁOPCA TRENOWAŁ ŻEGLARSTWO I PRZEZ WIELE LAT TESTOWAŁ WSZYSTKIE PROJEKTY SWOJEGO TATY. NA BAZIE POŁĄCZENIA TYCH DWÓCH PUNKTÓW WIDZENIA I DOŚWIADCZEŃ WSPÓLNIE OPRACOWUJĄ KOLEJNE PROJEKTY.

NA PODSTAWIE WIELOLETNICH OBSERWACJI ZAWODNIKÓW I ICH ZMIENIAJĄCEJ SIĘ TECHNIKI ŻEGLUGI A TAKŻE WSPÓŁPRACY KOLEJNEJ GENERACJI OJCA Z SYNEM W 2018 ROZPOCZĘLIŚMY PRACE NAD NOWĄ LINIĄ. PRZEZ KILKA MIESIĘCY OPRACOWALIŚMY WIELE PROJEKTÓW ŻAGLI, KTÓRE TESTOWALIŚMY Z ZAWODNIKAMI ZE SZWECJI, NORWEGII, NIEMIEC, POLSKI, GRECJI I WŁOCH PRZY ŚCISŁEJ WSPÓŁPRACY TRENERÓW.

NOWA LINIA JSAIL 2.0 WESZŁA DO SPRZEDAŻY W MAJU 2019. CIESZY SIĘ DUŻYM ZAINTERESOWANIEM NA CAŁYM W ŚWIECIE. WARTO ZAZNACZYĆ, ŻE DOPUSZCZAMY MOŻLIWOŚĆ WPROWADZANIA INNOWACJI W LINII 2.0 I ROZSZERZANIA JEJ, TAK ABY SPEŁNIAŁA OCZEKIWANIA ZAWODNIKÓW I BYŁA DOPASOWYWANA DO ZMIENIAJĄCYCH SIĘ TECHNIK ŻEGLOWANIA.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O LINII JSAIL 2.0

JEDNOCZEŚNIE NASZA LINIA CLASSIC POZOSTAJE W OFERCIE, WIĘC NOWA LINIA 2.0 JEST DO NIEJ RÓWNOLEGŁA.

DWIE LINIE ZAPEWNIĄ ŻEGLARZOM WIĘKSZY WYBÓR, MOGĄ WYBRAĆ ŻAGIEL DO PREFEROWANEJ TECHNIKI ŻEGLUGI.

pl_PL